Sabtu, 26 Mac 2016

Kabel TNB Besut terbakar

BESUT (25 Mac 2016) - Sejumlah kabel elektrik terpakai milik Tenaga Nasional Berhad (TNB) Besut yang disimpan di tempat penyimpanan terbuka syarikat tersebut di sini musnah terbakar tengah hari tadi.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Bomba Besut, Mohd Zailani Abdullah berkata, pihaknya menerima panggilan lebih kurang pukul 12.32 tengahari.

Menurutnya, susulan itu pihaknya telah menghantar 10 anggota dan dua jentera bomba termasuk bantuan dari Balai Bomba dan Penyelamat Jerteh.

"Setibanya di tempat kejadian, anggota mendapati longgokan kabel elektrik terp
akai (skrap) milik TNB di tempat penyimpanan barangan skrap di kawasan lapang belakang pejabat TNB daerah itu (Kampung Raja) marak terbakar," katanya.

Mohd Zailani berkata, pihaknya berjaya mengawal dan memadam kebakaran tidak lama kemudian.

Katanya, kebakaran tersebut hanya membabitkan kabel berkenaan dan tidak melibatkan sebarang bangunan di situ serta tidak ada kecederaan dilaporkan.

"Punca kejadian masih dalam siasatan," katanya.

Sementara itu, Sinar Harian difahamkan, ada pihak tidak menolak bahawa kebakaran berpunca daripada cuaca terlalu panas, namun ia tidak dapat dipastikan memandangkan ia adalah tempat penyimpanan barang terpakai tidak berbumbung.

Sumber : Sinar Harian

Klik di sini untuk ke catatan facebook Masjid Al-Islah, Limbongan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...